Rubriky
Novinky

Zpráva ze zahraniční odborné praxe v Dublinu č. 3 – Týden „sami“ a příjezd paní učitelky

Druhý týden zahraničních praxí probíhá tak, že jsou naši žáci v zahraničí „sami“. I když v Irsku bydlí v rodinách, tak je to pro ně další zážitek a možnost, jak se trochu více osamostatnit a poradit si v různých situacích. Žáci měli opět sepsat to, jak se jim vede na praxích a případně popsat různé výlety, které podnikli. A níže si můžete přečíst, jak žáci hodnotí druhý týden v Dublinu.

Terez Suchodolová (3.B)

Na praxích zde v Dublinu se mi nejvíce líbí zdejší lidé, všichni jsou moc milí a rádi vám s čímkoli pomůžou. Ve společnosti, kde pracuji, na mě nikdo nespěchá, pokud jim nerozumím, rádi mi to zopakují pomaleji nebo mi cokoliv vysvětlí. Nikdo nikam nespěchá a všichni mají na všechno spoustu času. Pokud něco nestihnu dnes, můžu si to dodělat další den. Ve škole, ve které pracuji, dělám spoustu rozdílných věcí od dělání balíčků, pro budoucí studenty, k práci v Excelu či Canvě.

S ostatními jsme zatím stihli navštívit Howth, kde jsme šli na krásnou procházku podél pobřeží, Pheonix Park, kam jsme se vydali podívat se na volně pohybující se daňky, UCD College, Dun Laoghaire, tam jsme zajeli navštívit paní učitelku a prošli jsme se po mole k majáku a také jsme prozkoumali centrum Dublinu, kde jsme viděli Dublin Castle, čtvrť Temple bar a spoustu dalších míst.

Lukáš Hojný (3.C)

Jak jsem psal již minule, tak jedna z největších změn je pro mě neustále jízda na levé stran a volant na pravé straně. Naše paní „domácí“ je velice komunikativní a vstřícná, pokud se na něco zeptáte, tak ráda pomůže. Jídlo je zde parádní, jelikož paní baví vařit, takže si s jídlem vždy pohraje tak, aby bylo naprosto geniální.

Do práce je už trošku těžší se dostat, jelikož MHD je zde výrazně horší než u nás v ČR. Místo toho, abyste jeli třicet minut autobusem, tak jedete hodinu a více. Práce je zde výborná. Myslím si, že lepší společnost jsem si vybrat nemohl. Jsou zde vstřícní, a když člověk nerozumí, tak to rádi zopakují. Celkově bych Dublin zhodnotil jako výborný a každému bych doporučil toto krásné město v budoucnosti navštívit.

Aleš Sklenář (3.B)

Druhý týden mé zahraniční praxe v Dublinu byl o dost pestřejší než minulý. O prvním víkendu jsme byli na poloostrově Howth, kde jsou krásné útesy, pláž a maják. A také jsme navštívili University College Dublin, kde nás provázel jeden kamarád spolužačky. Tento týden mě hodně překvapila ranní přehlcenost městské hromadné dopravy, ale jinak to bylo stále v pohodě. Práce tento týden byla velmi pilnější než minulý, a to hlavně díky mému rychlému zlepšení a příbytku české kolegyně v práci. S novou spolupracovnicí práce šla hned o dost lépe. Tento víkend, v sobotu jsme take byli v přístavu Dún Laoghaire a jeho okolí. Přístav byl pěkný s krásným výhledem na Dublin a dali jsme si zde take jídlo v jedné z restaurací. V neděli jsme se celá skupina procházeli po centru Dublinu, navštívili Trinity College Dublin, Katedrálu Svatého Patrika a Dublin Castle. Také jsme si v jedné restauraci poblíž Temple Baru dali výborný oběd.

Tereza „Teo“ Gloserová (3.B)

Druhy týden praxí v Dublinu jsme měli pěkné počasí. Již jsme se zde zorientovali a více se tu vyznáme. Mimo chození do práce jsem toho hodně podnikla i po ní. Večerní procházka z centra města domů, návštěva Phoenix parku a nákupy suvenýrů na památku. V Phoenix parku jsme hledali daňky a opravdu jsme je našli. Bylo jich celé stádo a někteří se nebáli k nám jít. V rodině jsme první týden byly pouze já a Verča, ale teď nám přijeli čtyři další studenti z České republiky, takže se nenudíme. Podnikáme procházky po okolí a míváme „movie night“. Velmi si to tu užívám a nemohu uvěřit, že už za týden jedeme zpět do Česka.

Verča Kuchařová (3.A)

Druhý týden praxí byl dosti podobný jako ten předchozí, jen se lišil v pár věcech. Přijeli k nám do rodiny čtyři studenti z České republiky z Brna. Počasí se v celku vydařilo, sice sem tam foukalo nebo jen trochu sprchlo, ale jinak bylo celý týden hezky. Navštívili jsme Phoenix park, největší park v Evropě na území města, kde jsme viděli daňky, kteří tam žijí navolno. Došla jsem na nákupy dárků pro rodinu a koupila jsem si pár suvenýrů. Prošli jsme si město, došli jsem k Temple baru a prohlédli jsme si pár památek, podívali jsme se k řece a obhlédli dobré restaurace.

Zuzka Jaklová (3.B)

Další týden je za námi. Minulý týden byl převážně slunečný, tak jsme toho využili a o víkendu jsme společně s paní Kosařovou vyrazili na výlet do Howth. Doteď všichni bojujeme s výslovností názvu tohoto malého městečka. Howth je oblíbené turistické místo, protože tu vedou stezky po překrásných útesech. Za to odpoledne jsme toho nachodili hodně, ale stálo to za ten krásný pohled na všechny ty moře, útesy a zátoky.

Tenhle týden jsme si mohli prožít typicky irské počasí. Deštivo, zamračeno, vlhko. Díky tomu jsme prozkoumali spousty kaváren, restaurací, obchůdků a hospod, kde jsme schovávali před deštěm. Místní bary a hospůdky tady mají určité kouzlo. Atmosféra uvnitř je nepopsatelná. Konkrétně Temple bar. To je spíše turistická atrakce a každý místní vám jako první navrhne jít právě tam. My s paní Saňákovou jsme ho navštívili v neděli, den po jejím příjezdu, a můžu jen doporučit dál.